Orientacions FlippedClassroom

Avui porto unes petites orientacions per tal que el model del FlippedClassroom sigui més proper i tinguem a l'avast els elements necessaris per dur-ho a terme.



S'ha de tenir en compte que la classe inversa és un sistema segons el qual els estudiants aprenen nous continguts per mitjà de les TIC, normalment fora de l'aula, per després realitzar activitats de caràcter pràctic, de reforç o més individualitzades tutoritzades per un docent dins de l'aula. 

La classe inversa és un exemple de metodologia en la qual es combinen dues maneres d'ensenyar/aprendre. En genral, aquesta combinació es forma per una part d'aprneentatge no pressencial i uan part d'aprenentatge a l'aula, per la qual cosa l'ús dels dispositius cobra una gran rellevància i esdevé un mètode a tenir molt en compte.


Hi ha una sèrie de conceptes que ens poden ajudar a visualitzar el que seria aquest tipus de metodologia:

Cultura de l'aprenentatge. S'ha d'oferir a l'alumnat oportunitats perquè valorin els continguts aportats i, el que és més important, fer-los protagonistes en el seu procés d'aprenentatge sense que el professor sigui l'"epicentre de continguts". També és molt important tenir en compte que el model "Flipped" ha de ser gradualment escalonat en nivells perquè tothom pugui sentir que aprèn, alhora que reforcen el valor del repte i el de la superació personal, per tant, acadèmica.

Continguts objectius i directes. Els continguts més importants són els que s'inclouran al material proporcionat pel professor en el format necessari, assegurant que els alumnes poden accedir-hi. De la mateixa manera, es pot prioritzar quins continguts seran visualitzats atenent a la diversitat del nostre alumnat.

El professor com a guia. Un cop els alumnes han visualitzat els continguts és moment de reforçar-los a classe. El professor els guia a l'aula actuant com un "coordinador de continguts" a temps real, solucionant els seus dubtes mentre aprenen, una cosa que no seria possible si fessin la tasca a casa. A continuació, pot supervisar el treball dels alumnes avaluant la manera en què es porta a terme i orientant als que optin per treballar amb altres reptes dins de la dinàmica proposta (reflexió, comparació, síntesi ...). Finalment, el professor trasllada als seus alumnes preguntes curtes, però directes sobre el tema en què s'hagi treballat per tal d'assimilar i avaluar el procés d'aprenentatge.
(Font: The Flipped Classroom: Los cuatro pilares de la clase invertida)

Per saber-ne més...



Comentarios

Entradas populares de este blog

Juguem al Dobble Saludable!

Compartim recursos TIC per a les classes d'EF